1. תאריך האירוע:
קביעת תאריך האירוע די חשוב לאופיו של הערב שתרצו שיהיה.
לכל תקופה בשנה יש את היתרונות והחסרונות שבה.
צריכים לקחת בחשבון :
עונות השנה
יתרונות בקיץ :
* להתחתן בקיץ זה אכן לא מגביל אתכם לערוך חופה וקבלת פנים בחוץ
* אם חשבתם לעשות צילומי חוץ
* בזמן שאתם עוברים ממקום אחד לשני ביום האירוע לא תצרכו לדאוג אם ירד גשם ויגביל אתכם מבחינת תנועה
אבל כמו בכל דבר קיימים גם חסרונות בקיץ
חסרונות בקיץ :
* מבחינה כלכלית יש מספר חסרונות בקיץ, הראשון בהם הוא כמובן מחיר המנה בגני האירועים, בקיץ יש יותר אירועים לכן הביקוש רב וגם המחיר בהתאם.
וזה לא מסתכם רק בגני אירועים, זכרו שיש בעלי מקצוע נוספים כמו תקליטנים, צלמים ועוד נותני שירות שגם שם המחיר יכול להיות גבוה יותר.
ועוד חשוב לזכור שבקיץ יש יותר אירועים גם למוזמנים שלכם, לכן המתנה שלהם תהיה קטנה יותר.
* בחודשים יולי אוגוסט הרבה מהמוזנים נמצאים בחופשת קיץ, לכן זכרו שחלק מהמוזמנים לא יגיע לאירוע או שהיה להם אירוע נוסף והעדיפו ללכת לשם.
* ישנם בקיץ ימים מאוד חמים לכן בחרו גן אירועים שיהיה ממוזג בחלקים גדולים ממנו , ישנם היום פתרונות גם למקומות פתוחים.
 תאריך אירוע אחרי ה10 לחודש
 תקופות מבחנים לסטודנטים
 תאריכים עבריים שלא מקיימים בהם חתונות
 שבתות ומוצאי שבתות
חגים ומוצאי חגים:
ראש השנה (א'-ב' תשרי)
 יום כיפור (י' תשרי)
 סוכות ושמחת תורה (ט"ו-כ"ב תשרי)
פסח (ט"ו-כ"א ניסן)
שבועות (ו' סיוון)
פורים (י"ד או ט"ו באדר)
ימי תענית:
צום גדליה - ג' תשרי
עשרה בטבת
תענית אסתר - י"ג אדר
י"ז בתמוז
ט' באב
ימי ספירת העומר:
אשכנזים - בין ראש חודש אייר (ל' ניסן) לראש חודש סיון (א' סיון) למעט
ל"ג בעומר (י"ח אייר) ויום ירושלים (כ"ח אייר).
יש המתירים להנשא בראש חודש אייר, ויש המאפשרים להינשא
מל"ג בעומר והלאה.
ספרדים - מראש חודש אב (א' אב) עד אחרי תשעה באב
ימי 'בין המצרים':
אשכנזים - שלושה שבועות מי"ז בתמוז עד אחרי תשעה באב
ספרדים - מרשא חודש אב (א' אב) עד אחרי תשעה באב
 לוח שנה עברי
 המלצה שלי אליכם לערוך אירוע בעונות מעבר שזה בחודשים מאי ויוני אחרי העומר או בספטמבר אוקטובר אחרי החגים
 
 

2. רישום לנישואין ברבנות:
על בני זוג הבאים להירשם לנישואין, להופיע ברבנות כשלושה חודשים לפני מועד הנישואין.
במידה שאחד מבני הזוג אינו גר במקום בו החלטתם להירשם לנישואים, עליו להביא תעודת רווקות מלשכת רישום הנישואים במועצה הדתית שבמקום מגוריו.
רשם הנישואין יפנה את הכלה לרבנית, לשיחה ולקביעת תאריך הנישואין.
תעודות ואישורים:
על בני הזוג להביא לרבנות:
1. תעודת זהות מעודכנת, הכוללת ספח.
2. שלוש תמונות פספורט של כל אחד מבני הזוג.
3. תעודת נישואין או כתובה של ההורים של כל אחד מבני הזוג.
4. גרוש או גרושה ימציאו תעודות גירושין .
5. אלמן או אלמנה ימציאו תעודת פטירה.
על תייר או תיירת הבאים להינשא להביא דרכון, אישור רווקות ויהדות מרבנות מוכרת במקום מגוריהם או מבית דין רבני אזורי בישראל.
עדים:
על כל אחד מבני הזוג להביא שני עדים יהודיים, שאינם קרובים לחתן ולכלה ואינם קרובים זה לזה, המכירים את בני הזוג וביכולתם להעיד שבני הזוג העומדים להינשא הנם רווקים ושאין מניעה להשיאם כדת משה וישראל. יתכן שהעדים יעידו על החתן והכלה גם יחד.
במידה ואחד מבני הזוג אינו גר במקום רישום הנישואין, עליו להביא תעודת רווקות ממשרדי הרבנות שבמקום מגוריו.
גיל הנישואין:
גיל המותר לנישואין על פי החוק הוא 17 שנים. חתן או כלה שטרם מלאו להם 17 שנים, נדרשים להביא אישור מבית משפט מחוזי המתיר להם להינשא.
אגרת רישום נישואין:
גובה האגרה הוא 600 שקלים, כולל: כתובה , פרסום בעיתונות, רישום נישואין ורב לעריכת חופה וקידושין.
הנחה באגרה בשיעור של 40% ניתנת במקרים הבאים:
1. במידה ואחד מבני הזוג חייל בשירות סדיר או שירות לאומי
2. באישור הלשכה לשירותים חברתיים ניתנת הנחה למקרי סעד
3. במידה והחתן הוא תלמיד ישיבה
4. במידה ואחד מבני הזוג סטודנט
5. עולה חדש/ה בשנתיים הראשונות לעלייתו ארצה
אגרת רווקות:
גובה אגרת רווקות הוא 135 שקלים
 
 

3. לקבוע מסגרת תקציב:
על מנת למנוע הפתעות וחוסר נעימות עדיף לקבוע מסגרת תקציב.
במידה והורי החתן והכלה לוקחים חלק במימון האירוע, רצוי לשתף
אותם בחלק מההוצאות ולקבל יעוץ הכוונה ועזרה בבחירות שלכם.
חשוב מאוד לזכור כי בסופו של דבר, ערב החתונה הוא אירוע חולף,
חשבו על יום למחרת, איך אתם ממשיכים הלאה, וכמובן שעדיף להתחיל את החיים המשותפים שלכם יחד, לא בחריגה.
הוצאות האירוע מחולקות לשתיים:
אחת - הוצאות שאינן תלויות בכמות מוזמנים (אלה הם הוצאות שלא משנה אם אתם עושים אירוע קטן או גדול, ההוצאות האלה קיימות) לדוגמא: תקליטן(5000), שמלת כלה(6000), חליפת חתן(3000), רב(800), רבנות(900), הגברה ותאורה(5000), זיקוקים(1000), עיצוב חופה(1500) ועוד.....
  שתיים - הוצאות שכן תלויות בכמות מוזמנים(אלה הם הוצאות שגדלות לפי כמות המוזמנים שלכם) לדוגמא: מספר מוזמנים, הזמנות לחתונה, אלכוהול, מגנטים, עיצוב שולחונות ועוד...
חשוב לפעול לכל אורך ההכנות לחתונה בהתאם לתקציב שנקבע מראש.
 
 

4. רשימת מוזמנים
עריכת רשימת המוזמנים היא משימה לא קלה, לכן עשו זאת במחשבה רבה.
מומלץ לערוך רשימת מוזמנים לפני שפונים לגן אירועים או אולם, כי כמות המוזמנים מאוד אפקטיבית במחיר המנה, ככל שיהיו יותר מוזמנים המחיר יהיה זול יותר וההיפך.
רשימת המוזמנים מחולקת לספר קטגוריות:
משפחה קרובה (אחים ואחיות)
סבים, סבתות, דודים ובני דודים
חברים קרובים, חברים לעבודה
מוזמנים של ההורים
ומוזמנים של האחים
כעת נחלק את הרשימה ל"בטוחים" ול "ספק יגיעו"
בכדי למנוע הפתעות לא נעימות, מומלץ לבצע אישורי הגעה, ומספר האנשים שיגיעו.
כיום ישנם חברות שעושות את זה עבורכם אם אתם מרגישים אי נעימות ואפשר אפילו להוסיף את זה על גבי הזמנת החתונה שלכם.
מספר ימים לפני החתונה תידרשו להעביר מספר מוזמנים סופי לגן האירועים או לקייטרינג.
לפי חוזה סטנדרטי אתם מחוייבים על מספר המנות שאותו הזמנתם, לכן הזמינו בהתאם לרשימה כי המשמעות הכלכלית מאוד חשובה כאן.
את ההזמנות מומלץ לשלוח או לחלק בין שבועיים לשלושה שבועות לפני החתונה.
 
 

5. בחירת גן אירועים:
לקחת בחשבון התאמה למס' המוזמנים המשוער, גודל רחבת
הריקודים, אקוסטיקה, מיזוג, תאורה, שירות, פקקי תנועה
לכיוון האולם בשעות הרלוונטיות, שמירה באולם, נקיון וכד'.
לשים לב: אירועי קיץ דורשים הזמנה של כ - ½ שנה מראש.
אירוע חורף כ - 3 חודשים מראש.
 

 
6. קייטרינג (במידה ולא כלול באולם):
ישנם מקומות שהאוכל לא כלול בעיסקה ואתם תצטרכו להזמין קייטרינג חיצוני.
בכל גן ואולם יש את הקייטרינג המומלץ, אבל רצוי לבדוק קייטרינגים נוספים.
אז לפני שאתם מגיעים להחלטה בעניין הקייטרינג, שימו לב לדברים הבאים:
1. האם קיים שף או טבח, ומה נסיונו בתחום
2. להגיע לטעימות ולבדוק את סגנון וטיב האוכל וגם את צורת ההגשה
3. האם הקייטרינג כולל בר משקאות
4. האם הקייטרינג כולל אספרסו בר
5. האם הקינוחים נעשים על ידם או ממקום אחר
6. האם עיצוב השולחן כלול במחיר
7. כמה מלצרים לכל שולחן במידה
8. האם קיימות מנות ילדים
9. וודאו שקיימת תעודת כשרות, בכדי למנוע תקלות ועיכובים
 
 

7. בחירת דיג'יי / להקה:
בחירת תקליטן לאירוע שלכם, הוא מרכיב חשוב מאוד להצלחתו של האירוע.
לא הייתם רוצים שהאירוע שלכם יסתכם בארוחת ערב, אלא מסיבה אחת גדולה ומוזיקה טובה. קיימים בארץ מאות תקליטנים ובוודאי שלא חשבתם לפגוש את כולם על מנת לבחור את התקליטן שלכם.
בוודאי יצא לכם להיות בכמה אירועים לאחרונה, נסו להיזכר איפה ממש נהנתם מהמוזיקה והרחבה היתה ממש תוססת, ואם לא אתם אז חבר קרוב שהיה והוא ימליץ לכם על הדיג'יי שניגן באותו אירוע.
כיום בכל גני האירועים או אולמות, קיימת רשימת מומלצים של בעלי מקצוע כמו תקליטנים או צלמים.
חשוב לדעת שרשימת המומלצים היא לא בהכרח מעידה על טיב התקליטן או הצלם, אלא אותם בעלי מקצוע דואגים לשלם אחוזים לאותו ממליץ שזה מנהל האירועים שאיתו אתם יושבים.
תקליטן טוב נמדד במספר קריטריונים :
1. ניסיון באירועים - חשוב שהדיג'יי שאותו תבחרו יהיה לו ניסיון רב בתחום האירועים ויתאים לקהל שלכם.
2. ידע מוזיקלי - דיג'יי טוב, לא מבין רק במוזיקה עכשווית, בכל זאת המוזמנים שלכם הם לא רק קהל צעיר, וגם מוזיקה נוסטלגית מוסיפה המון אווירה וגיוון.
3. קריאת קהל נכונה - חשוב לדעת שלא די בכך שיש לדיג'יי המון שירים, התקליטן צריך לדעת לנגן אותם בהתאם לקהל, בזמן הנכון, ולגרום לאורחים לזוז מהכיסאות לכיוון רחבת הריקודים וליצור מסיבה אחת גדולה שתתאים לרוב האורחים.
4. מעברים בין השירים - מיקסים בלשון המקצועית, אמורים להיות חלקים בין שיר אחד לשני, לגרום למוזיקה להתנגן ברצף.
5. חיבור (כימיה) עם התקליטן - בפגישה הראשונה חשוב לבחון את החיבור שנוצר ביניכם לבין התקליטן.שימו לב כיום קיימות חברות רבות של תקליטנים, שלמעשה כל חברה מורכבת ממספר תקליטנים. לכן חשוב מאוד שכבר בפגישה הראשונה יהיה נוכח התקליטן שאותו בחרתם.
לאחר שבחרתם מי יהיה הדיג'יי שלכם, יערכו שתי פגישות,
פגישה ראשונה - הסכם עבודה, חוזה ביניכם לבין התקליטן.
חשוב שתציינו בחוזה כל מה שהובטח לכם, ולא לסמוך על הבטחות בעל פה.
דברו על אופיו של האירוע בגדול ואו כמה התקליטן שלכם מבין ומכיר את הסגנון שלכם.
פגישה שניה - בניית תוכנית הערב ובחירת שירים לחתונה.
מומלץ להגיע מוכנים עם רשימת שירים כמו:
שיר כניסה לחופה, שיר שבירת כוס, שיר סלואו לחתונה, ועוד מספר שירים אותם תרצו שיתנגנו במהלך הערב. חשוב מאוד לא להכתיב לתקליטן את סדר השירים בריקודים אלא רק לבקש מספר שירים, תנו לדיג'יי לנצח על המוזיקה.
 
 זכרו - אין כאן שידור חוזר, תגיעו להחלטות הנכונות
 
 
 

8. בחירת צלם אירועים:
לקחת בחשבון את מספר המצלמות, מחיר גלובלי/מחיר לפני תמונה, עיצוב האלבום, קליפים, עריכה, כמות העתקים מהקלטת
הערוכה/מהמאסטר.
 
 

9. בחירת שמלת כלה
לבחור חנות/מעצבת/תופרת, לקבוע מס' מדידות, לקבוע תאריך אחרון למסירת השמלה
לסכם אם השמלה קנויה/שכורה, ובמידה ושכורה מי אחראי לנקיונה.
לשים לב לנוחות של השמלה.
 
 

10. איפור לכלה ועיצוב שיער
איפור + עיצוב שיער
לבחור בעלי מקצוע, לקבוע איפור/תספורת ניסיון,
לקבוע היכן יעשה האיפור/התסרוקת ביום האירוע.
 

 
11. חליפת חתן
לבחור חליפה, להביא בנוסף לחליפה חולצה נוספת למקרה הצורך....
 

 
12. טבעות נישואין
טבעת הנישואין צריכה להיות חלקה ועגולה מבפנים.
לא מקדשים בטבעת משובצת באבני חן.
יש להביא בחשבון שהטבעות נענדות באופן יומיומי ולכן חשוב שיהיו נוחות.
 
 

13. הזמנות לחתונה
תוכן ההזמנה אמור לכלול :
את שמותיכם, שמות ההורים, תאריך, שעת קבלת פנים ושעת חופה,
טלפון לאישור ההשתתפות (רצוי להשאיר גם email)
שם האולם  ומפת הגעה לאולם שזה ב"כ מופיע במעטפות שאותן תקבלו מהאולם.
נהוג לשלוח את ההזמנות בין שבועיים לשלושה שבועות לפני החתונה
 
 

14. חינה (במידה ועושים)
יש שחוגגים חינה בערב אותנטי ומיוחד לפי המסורת בהפקה לא קטנה.
שזה מתחיל בתלבושות מיוחדות וממשיך באוכל עדתי, כרכה ואפיריון, עוגיות ומתוקים, אוהל חינה ותפאורה מיוחדת ומסתכם במוזיקה אותנטית לפי העידה.
ויש מי שמסתפקת בטקס חינה ממש מצומצם שנערך בערב המקווה , יום לפני החתונה.
טקס חינה היא מסורת של שנים רבות וחשיבותו בעיקר להורים ולמשפחות הקרובות.
מבחינה כלכלית עליכם לקחת בחשבון שזו הוצאה נטו, ואין בה הכנסה כספית, כי לרוב מקבלים בהן מתנות.
אבל זה כן ערב מיוחד וצבעוני וגם הכנה לערב הגדול, ערב החתונה.
אז אם באפשרותכם, אל תהססו לרגע, זה ערב אישי עם חוג אנשים מצומצם שבאמת קרוב אליכם. כיום קיימות חברות להפקות חינה, מתלבושות ועד העוגיות והמתוקים שמאפיינים ערב מהסוג הזה
 
 

15. רב מחתן
לבחור את הרב המחתן. להיפגש עם הרב לקראת החתונה ולתאם ציפיות לקראת החופה.
במידה ואתם רוצים לכבד אנשים נוספים להשתתף בשבע הברכות או נושאי דברים רצוי להכין מראש רשימת מברכים ולעדכן אותם מראש שיהיו באיזור החופה.
זכרו שרב מחתן כלול כבר במחיר ששילמתם בפתיחת תיק ברבנות, אבל יש שמביאים רב אחר שעורך חופה בנגינה ובשירה ואין בזה כל פסול.
 
 

16. עיצוב האולם
ניתן לבחור מעצבת פרחים, סידורי שולחן וסידורים כללים (שדרה לחופה, קבלת פנים, חופה וכד').
לשים לב - לעיתים מגיע יחד עם הקייטרינג/האולם.
כיום כל גן/אולם אירועים גובה כסף עבור תאורה , הגברה ומסכים וזה לא כלול במחיר המנה.
 
 

17. סידור ישיבה בשולחנות
מספר ימים לפני החתונה ולאחר שקיבלתם אישורי הגעה מכל המוזמנים (ומי שלא אישר, זה הזמן להתקשר אליו ולברר...),
יש להכין את סידורי השולחנות.
בסידורי השולחן, יש לתאם בין צד החתן לצד הכלה.
לשים לב כמה אנשים בכל שולחן (בד"כ בין 8-12), לקחת בחשבון מרחק מרחבת הריקודים, מהמזנון, ממערכת ההגברה,
ולהושיב את האורחים בהתאם (מבוגרים, צעירים וכד').
להכין פתקים עם שמו של כל אורח ומס' השולחן שלו, ולהכין רשימה מרוכזת של סידורי השולחנות ב -2 עותקים
(ע"מ להיעזר בהם ביום החתונה).
 
 

18. אלכוהול
 אחד הגורמים לאירוע שמח ותוסס, הוא האלכוהול.
בכל גן/אולם אירועים שאתם סוגרים עיסקה, המחיר לא כולל משקאות חריפים תוצרת חוץ, לכן אם אתם רוצים בכך עליכם לדאוג לזה בעצמכם.
קיימות עבורכם שתי אופציות להגיש לאורחים את המשקאות החריפים
הראשונה היא לקנות את המשקאות ולפזר אותם בשולחנות שכן שותים בהם משקאות חריפים וגם לתת לבר המשקאות בגן האירועים.
האופציה השניה היא להזמין בר אקטיבי או פסיבי מקצועי שמגיע עם ברמנים מקצועים  שעברו הכשרה, בהכנת קוקטלים והגשת המשקאות בצורה אחרת.
גם באופציה הזו יש לכם את האפשרות לספק לבר הנ"ל את המשקאות החריפים, בד"כ זה מוזיל בעלויות, בנוסף אתם תצטרכו שתיה חריפה גם לפני החתונה במסיבת רווקים או בערב החינה במידה ואתם עושים, ואחרי החתונה בשבת חתן.
בכל הקשור לבחירת סוגי אלכוהול לחתונה, עליכם לדאוג שיהיה היצע מגוון ובכמויות הנכונות על מנת שיינתן מענה לאוכלוסיות השונות בחתונה (החל מהסבא והדודים העתיקים וכלה באוכלוסייה הצעירה).
הצעות לסוגי המשקאות שתצרכו לקנות או להזמין מהבר:
וודקה - סמירנוף, אבסולוט, פינלנדיה
טקילה - קוארבו גולד
ג'ין - גורדונס
רום - קפטן מורגן
וויסקי - ג'יימסון, בושמילס, שיבאס, j&b
ייגרמייסטר
ברנדי / קוניאק
שנאפס בטעמים
ליקרים - דרמבואי, סאוטרן קומפורט, סמבוקה, קמפרי, פיג'לינג
אניס - ערק
ורמוט - מרטיני
כמות האלכוהול משתנה לפי כמות המוזמנים
כמות לחתונה ממוצעת של 350 מוזמנים:
10 ווסקי, 10 וודקה, 5 טקילה, 10 ליקרים, 12 ארגזי רדבול או אחר, 3 ייגמייסטר, 3 מרטיני, 5 ערק, 25 בקבוקי יין
 
 

19. ליל החתונה/ירח דבש
זהו, זה הזמן להתרווח, המסיבה הגדולה כבר אחריכם.
זכרו להזמין לכם סוויטה לליל הכלולת, בחרו לכם חבילת פינוק ליום שאחרי.
 מומלץ להזמין מקום שיהיה קרוב לגן האירועים שבו חגגתם, כי אחרי יום ארוך באמת שאין כח לנסיעות ארוכות.
 
 

20. חלוקת תפקידים
מכיוון שזה היום הגדול שלכם, ולא יהיה לכם זמן לטפל בענייני החתונה
מומלץ לחלק מספר תפקידים לאנשים הקרובים אליכם, שיטפלו בכל הדברים מסביב
לדוגמא: לראות שהאולם ערוך ומוכן, סידור ישיבה באולם, לבדוק שכל בעלי המקצוע הגיעו, במידה ורכשתם אלכוהול בעצמכם, לדאוג שהאלכוהול יגיע למקום (מומלץ לאחסן את השתיה החריפה שצריכה קרור יום לפני האירוע במקררים של גן האירועים), נהוג גם לתת טיפים לבעלי המקצוע או תשלום בסוף הערב לכן מומלץ להכין מעטפות עם הכסף מראש
 
 
היום שלפני...
א. ליצור קשר עם כל הספקים (אולם, להקה, צלם, קייטרינג וכו'...) לוודא שהכל מאורגן ומסודר כפי שתיאמתם.
ב. להכין את כל הדברים שיש להביא אתכם לאולם ביום החתונה, והדברים שתרצו איתכם ביום החתונה ובמהלך החתונה.
ג. לנוח ולנשום עמוק, מחר היום הגדול!!!
 
 

21. מקווה
יום לפני החתונה צריכה הכלה לטבול במקווה, רצוי לבדוק מראש באיזה מקווה את מתכוונת לטבול, ולתאם מראש עם הבלנית.
לא לשכוח לקחת אישור מקווה כי צריך למסור אותו לרב ביום החתונה
 
 

22. זר כלה
 זר כלה ניתן לקנות בכל חנות פרחים
 
 

23. רכב לחתונה
במידה ויש לכם רכב גדול ונח חסכתם לכם כמה מאוד שקלים
במידה ולא, יש לכם את האפשרות לשכור רכב מחברות השכרה או מחברות שנותנות שירות לשכור רכב ליום החתונה כולל נהג.
זה יכול להיות לימוזינה, ג'יפ או רכב אספנות שיכול להיות אטרקציה.
חשוב מאוד שהרכב יהיה נח ומספיק מרווח עבורכם
 
 

יום החתונה
 
24. מה לקחת אתכם לחתונה?
טבעות הנישואין
כתובה והעתק שלה אותה קיבלתם ברבנות, או הבאתם משלכם
אישור מקווה
טלית חדשה וכיפה
 מספר הפלאפון של הרב המחתן.
מספר הפלאפון של הדיג'יי, צלם, ונותני שירותים נוספים שהזמנתם
לכלה נעליים נוחות להחלפה
לחתן חולצה להחלפה
רשימות ישיבה לשולחנות
רשימות נושאי התפקידים והטלפונים שלהם

שיהיה במזל

 

עם ניסיון שלמעלה מ20 שנה בתחום האירועים אציג לפניכם מספר טיפים להגיע לאירוע מושלם
בדרך לחתונה או לכל אירוע אחר, יהיה עליכם לעבור במספר תחנות (נותני שירות)
הכנתי עבורכם רשימת הכנה לקראת אירוע, כל מה שעליכם לעשות לקראת האירוע.


אז איך מתחילים?